Klachtenprocedure

Op deze pagina vind u informatie wat u moet doen wanneer u een klacht heeft.

Klachtenprocedure

Heb je een klacht over je fysiotherapeut? Blijf er niet mee rondlopen. Je klacht kenbaar maken, is beter voor jezelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie. Lees hier alles over de klachtenregeling en Geschillencommissie Fysiotherapie

https://www.defysiotherapeut.com/klachtenregeling/

De Geschillencommissie Fysiotherapie behandelt klachten over fysiotherapeuten en fysiotherapiepraktijken. Voordat je jouw klacht als een geschil kunt voorleggen aan de Geschillencommissie Fysiotherapie, moet je de klacht eerst bespreken met de fysiotherapeut en/of de praktijkhouder.

Je kunt daarbij ondersteund worden door een klachtenfunctionaris. In onze praktijk liggen folders ter inzage waar ook de procedure instaat. De fysiotherapeut krijgt zes weken de tijd om samen met jou de klacht op te lossen. De klachtenfunctionaris kan ondersteunen en bemiddelen om een oplossing voor jouw klacht te vinden.

De klachtbehandeling wordt afgesloten met een schriftelijk oordeel van de fysiotherapeut of de fysiotherapiepraktijk over je klacht. In de meeste gevallen vinden klager en fysiotherapeut samen een oplossing voor de klacht.

Ben je niet tevreden over de geboden oplossing of de afhandeling van de klacht? Dan kun je binnen één jaar na ontvangst van het schriftelijke oordeel van de fysiotherapeut je geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Fysiotherapie. Voorwaarde is dat de gebeurtenis waarover je klaagt niet langer dan 5 jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Onder ‘Geschillencommissie Fysiotherapie’ lees je hoe je een geschil kunt voorleggen aan de Geschillencommissie Fysiotherapie.